رفتن به محتوای اصلی

چهارمین جلسه ستاد ویژه مقابله با کرونا در سازمان برگزار گردید

در چهارمین جلسه ستاد ویژه کرونا که امروز شنبه 99/1/9 به ریاست غلامحسین بابائی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و با حضور برخی از اعضای هیات رئیسه، مدیران و کارشناسان واحدهای مختلف در محل سازمان برگزار شد، اعضای حاضر گزارشی از اقدامات و برنامه های مصوب «ستاد ویژه مقابله با ویروس کرونا » به هیات رئیسه ارائه نمودند. در پایان این جلسه که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و اجرای وظایف قانونی سازمان در جهت تامین ایمنی و آرامش خاطر اعضا و پرسنل در مقاطع بحرانی و اتخاذ تصمیمات ضروری برگزار شد، اهم مصوبات جلسه به شرح ذیل جمع بندی گردید:

1- در پی شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی به صورت حضوری، مقرر شد در خصوص راه اندازی سامانه ای برای ارائه آموزش های مجازی و الكترونيكي به اعضای سازمان، اقدامات لازم توسط واحد آموزش در اسرع وقت صورت پذیرد. در این راستا فیلم سمینارهای آموزشی برگزار شده توسط سازمان از تاریخ 99/1/10 به صورت روزانه از طریق سایت و کانال رسمی سازمان جهت بهره مندی مهندسان عضو، منتشر خواهد شد.

2- از آنجایی که مبادی رسمی متولی امور بهداشت در حوزه عمومی، همواره بر کاهش مراجعات حضوری و غیر ضرور به منظور جلوگیری از خطر شیوع و همه گیر شدن ویروس کرونا تاکید دارند، مقرر شد این سازمان با فراهم آوردن شرایط لازم برخی از خدمات خود را در حوزه خدمات مهندسی، واحد تفکیک آپارتمانها، واحد گاز و ... به صورت غیرحضوری به اعضا و مراجعین خود ارائه نمایند.(مقرر گردید از تاریخ ۹۹/۰۱/۱۶ لغایت ۹۹/۰۱/۳۱ کلیه مراحل مربوط به تشکیل پرونده برای تفکیک آپارتمانها و گروههای ساختمانی الف و ب به صورت آزمایشی به شکل الکترونیکی انجام پذیرفته و پس از رفع نواقصات احتمالی از اول اردیبهشت ماه ۹۹ کلیه خدمات در این بخش الزاماً به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت. همچنین مقرر شد پس از تصویب هیات مدیره سازمان برای گروههای ساختمانی ج و د از تاریخ ۹۹/۰۲/۰۱ کلیه امور مربوط به تشکیل پرونده به صورت آزمایشی به شکل الکترونیکی بوده و پس از رفع نواقصات احتمالی از اواخر اردیبهشت ماه ۹۹ کلیه خدمات در این بخش نیز الزاماً به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت)

3- با توجه به شروع به کار فعالیت سازمان از تاریخ 99/1/16، در راستای حفظ سلامت اعضا، مراجعین و پرسنل سازمان، مقرر گردید کلیه تمهیدات لازم برای مقابله موثر با شیوع ویروس کرونا پیش بینی گردیده و تمامی امکانات و تجهیزات بهداشتی لازم منجمله ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و وسایل حفاظتی و جداکننده به میزان کافی توسط سازمان تامین گردد.

4- در راستای مسئولیت های اجتماعی و حمایت مالی و معنوی از مهندسان عضو و کارکنان سازمان، مقرر شد پس از اخذ مصوبه هیات مدیره سازمان در اسرع وقت نسبت به افتتاح حساب بانکی جهت اخذ کمک های مالی با هدف کاهش فشارهای مادی و معنوی، در قالب طرح های حمایتی درمانی تحت عنوان کمک به اعضا در شرایط بحرانی از محل صرفه جویی در هزینه های جاری سازمان و همچنین اخذ کمک از مهندسان خیر اقدامات لازم صورت پذیرد.

5- مقرر شد امور مالي سازمان ضمن بررسی و ارائه پيشنهادات لازم به هیات مدیره برای تامين حمایت های مالی از رديفهاي غير ضرور و محل هاي صرفه جويي، برآوردهای لازم را براي تامين اقلام مورد نياز مواد بهداشتي و ضد عفوني كل استان براي خريد بصورت عمده و در اختيار قرار دادن سازمان و دفاتر را ارائه نماید.

6- مقرر گرديد پس از شروع به کار سازمان در تبریز و دفاتر نمایندگی در شهرستانها، با هماهنگی روابط عمومي مواد ضد عفوني و دستكش در وروردي ساختمان و طبقات سازمان و دفاتر نمايندگي در اختيار مراجعين قرار گیرد .

7- با توجه به ضرورت و لزوم هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد توسط اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان و اتخاذ تصمیمات ضروری و در راستای کمک به کاهش شیوع بیماری کرونا مقرر شد با پیش بینی تمهیدات لازم، جلسات ضروری به صورت آنلاین (ویدئو کنفرانس) برگزار گردیده و همچنین در خصوص ارائه خدمات توسط پرسنل سازمان به شیوه دورکاری اقدامات موثر صورت پذیرد.

8- در راستای حفظ سلامت کارکنان سازمان مقرر شد پس از تصویب هیات مدیره و با پیش بینی ها و اتخاذ تمهیدات لازم، تعداد کارکنان حاضر در محیط‌های اداری از طریق نوبت‌بندی و اعطای مرخصی و یا انجام دورکاری تا دوسوم کاهش یابد.

9- مقرر گرديد گزارشی مبسوط از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان در مواجهه با ویروس کرونا به همراه پیشنهادات موثر از سوی واحدهای مختلف برای کاهش مراجعات و ارائه خدمات هرچه بهتر و ترجیحاً غیر حضوری، تا پایان هفته جاری تهیه و برای اخذ مصوبه به هیات مدیره سازمان ارائه گردد.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان