رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه درخصوص پرداخت حق الزحمه ناظرین حقیقی و حقوقی

با عنایت به هشدارهای مرجع مسئول ذی ربط  در خصوص شیوع ویروس کرونا و در راستای کنترل انتشار بیماری و عمل به توصیه های صورت گرفته و پرهیز از حضور و تردد اعضای محترم در سازمان و تکریم  و حمایت از ناظرین محترم در روزهای منتهی به پایان سال و آغاز سال 99، به استناد بند 2 مصوبه مورخه 98/12/10 هیأت رئیسه  و بند 7 مصوبه مورخه 98/12/12 هیأت مدیره مقرر گردید، حداکثر تا سقف ده درصد از حق الزحمه موجود ناظرین حقیقی و حقوقی را در قالب یک پرونده و در صورت داشتن شرایط ذیل از طریق امور مالی سازمان پرداخت گردد.
الف) حق الزحمه نظارت قبل از اتمام مراحل ساختمانی بوده و حداکثر ده درصد و یا مبلغ پنجاه میلیون ریال برای اشخاص حقیقی و پانصد میلیون ریال برای اشخاص حقوقی قابل پرداخت خواهد بود.
ب) حداقل یک گزارش مرحله ای عملیات ساختمانی توسط ناظر به سازمان ارائه شده باشد.
ج) حق الزحمه، به پرونده های قبل از گزارش اتمام مرحله ساختمانی تعلق می گیرد مشروط بر اینکه پس از پرداخت حق الزحمه فوق الذکر حداقل ده درصد حق الزحمه تا اتمام عملیات ساختمانی باقیمانده باشد (حداکثر برای یک مرحله زودتر)
د) پرونده های مورد اختلاف ناظر و مالک که در جریان رسیدگی و یا صدور رای شورای انتظامی و شورای حل اختلاف و کمیته داوری می باشد مشمول مصوبه مذکور نمی باشد.
تبصره 1: برای شرکت های حقوقی ارائه ضمانت نامه بانکی با مبلغ 20% بیش از مبلغ قابل پرداخت الزامی است.
تبصره 2: برای شرکت های حقوقی که دریافتی آنها زیر پنجاه میلیون ریال باشد نیاز به ارائه ضمانت نامه بانکی نبوده و همانند اشخاص حقیقی  اعمال خواهد گردید.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

 

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان