رفتن به محتوای اصلی

حضور معاون معماری و شهرسازی شهرداری تبریز در نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

دکتر محمد عزتی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تبریز در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی حضور یافته و در این جلسه گفتگو و تبادل نظر در خصوص مسائل فی مابین این سازمان و شهرداری تبریز صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا معتمدنیا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حضور دکتر محمد عزتی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تبریز در جلسه هیئت مدیره این سازمان را اقدامی اثرگذار در راستای حل مسائل فی مابین و یافتن راهکار برای مشکلات ایجاد شده در حوزه ساخت و ساز و مهندسان عنوان کرد و خواستار برگزاری مستمر اینگونه جلسات اثربخش در ماه های آتی شد.

دکتر معتمدنیا همچنین از معاون معماری و شهرسازی شهرداری تبریز خواستار شد: بگونه ای برنامه ریزی شود تا تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداری ها در خصوص مهندسان اعمال نشود.

در ادامه هریک از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون ارتباطات فنی و کاری این سازمان با شهرداری تبریز پرداختند.

عمده موارد مطرح شده در این جلسه توسط اعضای هیئت مدیره این سازمان در خصوص مواردی همچون الزام اجرای دقیق ضوابط طرح ایمنی در ساخت و سازها،ا لزام حضور مهندس hse در ساختمانها ی بیش از ۳۰۰۰ متربع یا ۱۸ متر ارتفاع ، مشکلات تعلیق پروانه مهندسان ناشی از تبصره ماده ۷ ، یکپارچه سازی سامانه نظام وشهرداری، موضوعات کمیسیون ماده ۱۰۰ و استعلامات آنها، ضوابط نمای سنگی در ساختمانهای با بیش از ۵ طبقه،مشکلات مجریان ساختمانی، روابط مابین مالکان و مجریان، تخلفات ساخت و سازها و.... بودند.

در ادامه این جلسه دکتر محمد عزتی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تبریز ضمن پاسخگویی به موارد مطرح شده توسط رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: باید به همکاری و هم افزایی این دو مجموعه به گونه ای عمل کنیم که ساخت و سازها به سمت اصولی سازی پیش برود و سازندگان را متعهد به احداث ساختمانهای ایمن کنیم.

وی با بیان اینکه ما همگی در یک طرف هستیم و روبه روی هم قرار نداریم، اظهار داشت: واقعیت این است که با زور نمی توان صاحب کیفیت شد، باید با ایجاد سیستمی اصولی برای اجرای دقیق قانون پافشاری نمود و ناظر بر اجرای صحیح آن بود با این روش است که جلو تخلفات حوزه ساخت و ساز گرفته می شود، ما نتیجه این عملکرد را در شهرک خاوران مشاهده می کنیم بطوریکه با اجرای دقیق قوانین و نظارت مستمر هیچ تخلف ساختمانی در این شهرک وجود ندارد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تبریز تاکید کرد: حقیقت این است که باید همگی دغدغه مند باشیم و با همکاری یکدیگر و با نگاهی واقع بینانه کنترلی متمرکز بر روند ساخت و ساز در سطح شهر داشته باشیم. دکترعزتی خاطر نشان کرد: در کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به شدت پیگیر تصویب قانون جرم انگاری ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم تا با همکاری قوه قضائیه با کسانی که نظم و نظام شهرها را با ساخت و سازهای غیر اصولی و ناایمن بر هم می زنند برخورد اساسی و قانونی صورت گیرد.

گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی می افزاید؛در این جلسه مقرر شد کمیته مشترکی متشکل از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی وشهرداری تبریز با هدف احصاء مسائل و مشکلات فی مابین تشکیل شده تا به صورت مستمر موارد موجود در این کمیته مطرح شده و راهکاری های حل و فصل آن ارائه و عملیاتی گردد.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان