رفتن به محتوای اصلی

گزارش برگزاری همایش " راهکارهای اجرایی صرفه جویی انرژی در ساختمان با رویکرد ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان"

همایش «راهکارهای اجرایی صرفه جویی انرژی در ساختمان با رویکرد ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان» به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران و مشارکت شرکت آراکس و لیکا و با حضور مدیران و کارشناسان دستگاههای ذیربط و مهندسان عضو سازمان در رشته های عمران، معماری، مکانیک و برق روز چهارشنبه مورخ 24 مهرماه 1398 در محل تالار اجتماعات ساختمان جدید عمران دانشگاه تبریز برگزار شد.

در ابتدای این همایش علمی، مهندس طوماری ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن خوش آمدگویی و قدردانی از شرکت کنندگان همایش، اظهارداشت: منابع تولید و بخش های عمده تولید و مصرف انرژی درکشور محدود بوده از طرفی شرایط محیط زیست درجهان و کشور هم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.در حقیقت بخش اعظمی از پارامترهایی که به عنوان آلوده کننده های محیط زیست محسوب می شوند،  همان مصرف کنندگان انرژی نیز هستند.

وی درادامه افزود: هرچند فقط ساختمانها نیستند که مصرف کننده انرژی هستند ولی این بخش از مصرف کنندگان انرژی در دست جامعه مهندسی و شما مهندسان و متخصصان عزیز می باشد. وی بیان کرد: تنها چیزی که باید دراین حوزه اصلاح شود فرهنگ مصرف می باشد. که امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم با کمک متخصصان و مهندسان عزیز کشورمان در این راه گامهای اساسی برداریم.

وی درادامه گزارشی نیز در خصوص فعالیت های انجام یافته در استان برای اجرایی شدن مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ارائه دادند.

در ادامه همایش دکتر کاری، رییس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مسئول کمیته تدوین مبحث 19 مقررات ملی ساختمان با موضوع «روشهای اجرایی عایق کاری پوسته خارجی ساختمان و آشنایی با ویرایش جدید مبحث 19» و مهندس مظفریان عضو هیات مدیره «انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران» با موضوع «ممیزی انرژی و راهکارهای اجرایی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان» به سخنرانی علمی پرداختند.

لازم به ذکر است که مهندس احدی مدیرعامل شرکت آراکس و نیز دکترنمدمالیان مدیرعامل شرکت لیکا نیزدر برنامه ضمن سخنانی درمورد اهمیت مباحث 3، 8 و 19 به ایراد سخنرانی پرداختند.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان