رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه مهم ویژه قبولین آزمونهای ورود به حرفه مهندسی مورخ مهرماه 1402

احتراماً پیرو اطلاعیه‌ اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی مهرماه 1402 از سوی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت به قبولین در این آزمون، موارد زیر جهت اطلاع شرکت کنندگان محترم اعلام می گردد:

  • از قبولین محترم در آزمون خواهشمند است تا قبل از اعلام رسمی نتایج و درج اطلاعیه زمانبندی مراجعه قبول شدگان در آزمون ورود به حرفه مهندسان مهرماه در سایت این سازمان، از مراجعه به سازمان و یا تماس با واحدهای مختلف سازمان برای ارائه مدارک و درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی خودداری نمایند. شایان ذکر است کارنامه قبول شدگان پس از رسیدگی به اعتراضات احتمالی به نتایج آزمون، به سازمان های نظام مهندسی از سوی دفتر مقررات ملی  ارسال و پس از آن نسبت به دریافت مدارک لازم و صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی، اطلاع رسانی های لازم از طریق سایت سازمان انجام خواهد پذیرفت. شایان ذکر است با توجه به الزامی بودن عضویت در سازمان برای شرکت در دوره های آموزشی و اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، تا زمان ابلاغ دستورالعمل جدید، مهندسان حائز شرایط این اطلاعیه، در صورت اینکه تاکنون نسبت به عضویت در سازمان اقدام ننموده اند می توانند با در دست داشتن مدارک لازم برای عضویت به سازمان مراجعه نمایند.
  • براساس اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نتایج آزمون‌های موصوف پس از بررسی کامل تمامی درخواست‌های بازنگری به سوالات آزمون ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان و كنترل‌هاي مكرر توسط کمیته‌های تخصصی مربوطه و لحاظ کردن نتایج آن در کلید سوالات به دست آمده و قطعی است، لیكن چنانچه داوطلبي پس از بررسی پاسخنامه خود و مقایسه آن با آنچه که در کارنامه درج و ارائه شده است تناقضی را مشاهده نماید، می‌تواند درخواست بررسی مجدد پاسخنامه را با ذكر مشخصات فردی از تاریخ ۰۲-۱۰-۱۴۰۲ تا تاریخ ۰۵-۱۰-۱۴۰۲ از طریق سایت www.inbr.ir برای شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نمايد. به لحاظ برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به درخواست‌هايي كه بعد از تاريخ‌ مقرر ارسال گردد ترتيب اثر داده نخواهد شد. بدیهی است در صورت بررسی درخواست‌ها و وارد بودن اعتراضات، نتیجه آن در پاسخنامه اعمال و نتیجه به دست آمده مجدداً در کارنامه داوطلب اعمال می‌گردد. (ثبت اعتراض به پاسخنامه آزمون از تاریخ ۰۲-۱۰-۱۴۰۲ در سایت دفتر مقررات ملی ساختمان فعال خواهد شد)

لینک نتایج آزمون و لینک مربوط به ثبت اعتراض

  • همچنین به اطلاع كليه مهندسان رشته عمران و معماری متقاضي اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي پايه سه صلاحيت اجرا مي‌رساند، با توجه به ابلاغیه های دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، قبول‌شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته‌هاي معماري و عمران مربوط به صلاحیت اجرا مي‌بايست قبل از مراجعه به سازمان برای اخذ پروانه اشتغال به کار مربوطه، در دوره مجازی كارآموزي صلاحيت اجرا(کد ۸۲۱) به مدت ۷۶ ساعت آموزشی و همچنین دوره مجازی مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)(کد ۸۱۱۷) به مدت ۸ ساعت آموزشی شركت نمايند. عناوين و سرفصل دوره های آموزشي مذكور در بخش "زمانبندی و سرفصل دروس" در قسمت آموزش سايت سازمان درج گرديده است. جهت ثبت نام و حضور در دوره های مذکور با مراجعه به سایت سازمان و از طریق کارتابل الکترونیکی اعضا و ورود به سامانه سینا و بخش " آموزش / ثبت نام در دوره " نسبت به ثبت نام و حضور اقدام نمایند .

لینک مربوط به ثبت نام در دوره های آموزشی

  • با توجه به نامه ارسالی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان منضم به بخشنامه ابلاغی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شماره 17620/420 به تاریخ 1402/02/10 مبنی بر الزامی شدن گذراندن دوره مبحث 19 مقررات ملی ساختمان( صرفه جویی در مصرف انرژی) برای کلیه متقاضیان ارتقاء پایه مهندسان رشته های عمران ، معماری ، برق و مکانیک (از ابتدای مرداد ماه سال جاری) و الزام گذارندن دوره های مذکور برای کلیه متقاضیان تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته های فوق الذکر(از ابتدای مهرماه سال جاری)، به آگاهی همه عزیزان می رساند ثبت نام در دوره های مذکور مطابق سرفصلهای ابلاغی در حال انجام می باشد.  لذا قبولین رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک که قبلاً در یکی از صلاحیت های نظارت و یا طراحی(به جز صلاحیت محاسبات رشته عمران) پروانه اشتغال دریافت نموده اند بایستی برای درج صلاحیت جدید دوره مبحث 

لینک اطلاعیه مربوط به دوره های الزامی مبحث 19

  • در خصوص قبولین مشروط نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون نیز اعلام می دارد پس از رسیدگی به اعتراضات و تثبیت نمره نهایی و اعلام نتایج قطعی توسط دفتر مقررات ملی ساختمان و ابلاغ دستورالعمل مربوط به آن، اطلاعیه های لازم از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.
  • با توجه به مصوبه هیات مدیره محترم سازمان، به منظور ارتقاء سطح علمی ، تقویت ، آماده سازی و آشنایی هر چه بیشتر قبولین آزمون ورود به حرفه مهندسی با ضوابط و مقررات خدمات فنی و مهندسی و مسائل حقوقی مرتبط با موضوع ساختمان، قبل از اعطای پروانه اشتغال به کار مهندسی، " جلسه توجیهی مهندسان و مراسم اعطای پروانه اشتغال به کار مهندسی قبول شدگان آزمون های حرفه ای" برگزار خواهد شد.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان