رفتن به محتوای اصلی

گزارش هفتمین جلسه ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای سازمان مورخ 99/1/28

1

هفتمین جلسه ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای سازمان راس ساعت 12:30 مورخ 99/1/28 در محل اتاق ریاست سازمان تشکیل گردید. در ابتدای جلسه ریاست سازمان مهندس بابائی ضمن تشکر از همراهی اعضای محترم سازمان و جامعه مهندسی استان در رعایت الزامات بهداشتی و همکاری در اجرای تصمیمات این ستاد و تشکر ویژه از پرسنل تلاشگر سازمان در خط مقدم خدمت رسانی به مراجعین و همچنین قدردانی ویژه از حمایت های تک تک اعضای هیات مدیره بخصوص اعضای حاضر در ستاد، گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان در طی هفته گذشته برای کنترل شیوع بیماری کرونا ارائه نمود.
رییس سازمان با اشاره به برخی اقدامات شاخص صورت گرفته طی هفته های گذشته خاطر نشان کردند در جهت کاهش مراجعات حضوری و تسهیل هرچه بهتر امور، بایستی با اخذ نکته نظرات مراجعین و بررسی کاستیها و ضعف های احتمالی، به مدل کامل و بهینه ای در خدمت رسانی به مراجعین محترم در شرایط ویژه دست یافت.
از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته توسط سازمان تاکنون که در جلسه مطرح گردید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
* - اعلام ساز و کار حمایتی از اعضا و پرسنل، در صورت ابتلا به ویروس کرونا
*- انجام مکاتبات با ادارات، سازمان ها و مجموعه های مختلف در راستای تسهیل در امور مربوط اعضا
*- تلاش برای آماده سازی زیر ساخت های لازم به منظور الکترونیکی کردن ارائه کلیه خدمات مربوط به واحدهای سازمان من جمله خدمات مهندسی، تفکیک، گاز، آموزش و ...
*-  کنترل ورود و خروج مراجعه کنندگان با تب سنج و علامت گذاری برای فاصله گذاری اجتماعی
*-  آموزش اعضا، مراجعین و پرسنل‌ در خصوص علائم و راهکار‌های انتقال بیماری تحویل تجهیزات مورد نیاز مانند ماسک، الکل ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف

*- ضدعفونی کردن همه روزه ساختمان اداری، میز و نیمکت‌های پرسنل، سرویس‌های بهداشتی، مبلمان سایت اداری، دستگیره ها و آسانسورها  
*-  نصب بنرهای آموزشی و هشدار و انتشار بروشور  اطلاع رسانی از طریق سایت، کانال تلگرامی و ارسال پیامک در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا
*-  انتشار فیلم های سمینارهای آموزشی سازمان به صورت رایگان برای بهره مندی اعضا محترم
در ادامه جلسه هر یک از اعضای ستاد و مدیران واحدهای مربوطه سازمان به ارائه گزارش عملکرد خود در مواجهه با شرایط خاص حاضر پرداخته و همچنین نکته نظرات و دیدگاههای خود را در جهت بهبود و اصلاح روند اجرایی برخی تصمیمات اتخاذ شده در جلسات گذشته برای حفظ سلامتی پرسنل و مراجعین به سازمان، اعلام نموده و پس از جمع بندی پیشنهادات، و اخذ تایید از اعضای هیات مدیره حاضر در جلسه، موارد زیر جهت اقدام مورد تصویب ستاد قرار گرفت:
1.    پس از بررسی گزارش اقدامات ستاد، مقرر گردید تصمیمات اتخاذ شده در جلسات قبلی با اعمال برخی اصلاحات طبق روال سابق اجرائی گردد.  
2.    مقرر گردید با تغییر در ساعات کاری سایر واحدها که طی اطلاعیه شماره 10 مورخ 99/1/19 تعطیل اعلام گردیده بودند، ارائه خدمات در بخش های اداری، آموزشی و صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی مجددا از سرگرفته شود. در این راستا و در جهت کاهش تجمع، پس از اطلاع رسانی مناسب در بین اعضای سازمان، ساعات کاری واحدهای مذکور از ساعت 14:30 الی 18:00 تعیین گردد.
3.    با عنایت به حجم بالای مراجعات در بخش تشکیل پرونده نظارتی، مقرر شد پس از ارائه راهکارهای اجرایی توسط مدیر خدمات مهندسی در خصوص حذف الزام مراجعه حضوری و دریافت کلیه مدارک از طریق سامانه با مسئولیت مهندس هماهنگ کننده و مهندس مجری اقدامات لازم صورت پذیرد.
4.    در خصوص آماده سازی سریع زیرساخت های لازم برای انجام آموزش های مجازی و برگزاری سمینارهای آموزشی به صورت وبینار توسط واحد آموزش سازمان تاکید گردید.
5.      در جهت بهبود تمهیدات بهداشتی سازمان، مقررشد در خصوص بهره گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در ضدعفونی مراجعین در هنگام ورود به سازمان از طریق تونل ضدعفونی  تمهیدات لازم پیش بینی گردد.
6.    مقرر شد در جهت کاهش مراجعه حضوری و تسهیل در ارائه خدمات در بخش های پر تردد سازمان، با تسریع در مکانیزاسیون واحدهای مختلف و همچنین افزایش تعداد پرسنل در واحدهای مربوطه، اقدامات ضروری و عاجل در این خصوص صورت پذیرد.
7.    جهت اطمینان از سلامت پرسنل سازمان، مقرر گردید در خصوص انجام تست های غربالگری با همکاری مجموعه های درمانی، اقدامات لازم صورت پذیرد.
8.    در جهت کاهش مراجعات حضوری و جلوگیری از تجمع در سازمان، مقرر شد در خصوص ارائه مدل مناسب پذیرش مراجعین به صورت نوبت دهی مکانیزه تمهیدات و راهکارهای لازم در اسرع وقت پیش بینی گردد.
شایان ذکر است در این جلسه مهندس بابائی رئیس سازمان، دکتر نوری خزانه دار، مهندس رونقی، مهندس بقایی، مهندس اسمعیلی، دکتر آدم نوه سی از اعضای هیات مدیره سازمان، مهندس شهرامفر بازرس سازمان، مهندس محرم زاده مدیر اجرایی، آقای فرج زاده مدیر مالی، مهندس دوستدار مدیر خدمات مهندسی، مهندس اخوان مدیر امور شهرستانها، مهندس خاصه تراش مدیر روابط عمومی سازمان، مهندس دهقان مدیرآموزش و پژوهش سازمان حضور داشتند.

 

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان