رفتن به محتوای اصلی

جلسه مشترک سازمان و معاونت معماری و شهر سازی شهرداری تبریز با محوریت حذف سیستم کاغذی نقشه های ساختمانی

در این مراسم که با دعوت رئیس سازمان و با حضور آقای دکتر عزتی معاون محترم معماری و شهر سازی شهرداری کلانشهر تبریز و تمامی معاونین معماری و شهرسازی مناطق شهرداری کلانشهر تبریز و همچنین اعضای هیات رئیسه و مدیران سازمان در محل سالن کنفرانس سازمان برگزار گردید، مهندس بابایی در ابتدای جلسه از حضور آقای دکتر عزتی و هیات همراه و مدعوین در این جلسه تشکرو قدردانی نمودند. وی درادامه درخصوص مسایل مربوط به واحد خدمات مهندسی و استعلام های کمیسیون محترم ماده صد صحبت و اظهارداشت: دربحث نقشه ها و قسمت مربوط به مشاعات که بخشی از مشکلات مراجعین درمراجعات آنها به سازمان می باشد انتظار داریم از همان ابتدا استعلام های مربوط به سازمان ارجاع گردد تا در راستای تسهیل امور مالکین و مراجعین، در مراحل بعدی نیازی به استعلام و یا عودت پرونده ها به سازمان نباشد. در ادامه پیشنهاد گردید که در خصوص تخلفات مربوط به ساختمانهایی که دارای پروانه ساختمانی هستند قبل از صدور گواهی عدم خلافی درموضوع استحکام بنای ساختمانهای دارای پروانه ساختمانی  استعلامهای لازم از سازمان صورت پذیرد.
درادامه جلسه آقای دکتر عزتی نیز ضمن تشکر از دعوت رئیس و اعضای هیات رئیسه سازمان درجهت افزایش همکاریها  و تعامل بین دو مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری تبریز، اظهارداشتند: درراستای تسریع امور مراجعین و کاهش فرآیند مالکان تعدادی از همکاران  خبره کنترل کننده ضوابط شهرسازی از شهرداری تبریز در محل سازمان مستقرگردیده و نسبت به کنترل ضوابط مربوطه اقدام نمایند. همچنین ایشان اعلام نمودند که از دهه مبارک فجر سالجاری در راستای تسهیل و تسریع امور و تکریم مراجعین در تلاش خواهیم بود پروانه های ساختمانی در دو  مرحله صادر گردد.
وی همچنین درمورد تسریع در رسیدگی به پرونده های انتظامی نیز مطرح کرد: امیدواریم مدیریت جدید سازمان تمهیداتی را اعمال فرمایند تا در آینده پرونده های مطروحه در شورای انتظامی سازمان در زمان سریع تری رسیدگی و به سرانجام برسد.از دیگر پیشنهادات مطرح شده توسط دکتر عزتی در ادامه جلسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:تشکیل کمیته مشترک ایمنی بین سازمان نظام مهندسی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریزتا درجلسات مشترک جهت حل مسائل و مشکلات تصمیم گیریهای به عمل آید.
ایشان همچنین به اجرای طرح نظارت عالیه  مشترک توسط شهرداری ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سطح شهر و رسیدگی به تخلفاتی که در پروژه ها اشاره نمود و اعلام کرد که این موضوع می تواند در نهایت به سالم سازی انجام پروژه های کمک شایانی بکند.
در ادامه تعدادی از معاونان شهرسازی و معماری مناطق  نیز مواردی را به عنوان پیشنهاد مطرح کردند که می توان از مهمترین این موارد به نکات زیر اشاره کرد:
ـ کنترل همزمان مقررات ملی و ضوابط شهرسازی در یک سیستم
ـ موضوعاتی در خصوص نحوه صدور پایانکار و کنترل درز انقطاع مربوط به ساختمان
ـ تعامل سازنده تر بین سازمان و شهرداری کلانشهرتبریز
درادامه این جلسه اعضای حاضر درخصوص نحوه حذف سیستم کاغذی نقشه های ساختمانی و همچنین راه اندازی سیستم ECE و عملیاتی کردن آن به ارائه گزارش پرداخته  و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
شایان ذکر است در پایان این جلسه ، حکم آقای مهندس عبداله فرج پور به عنوان مشاور عالی سازمان به ایشان اعطا گردید و از زحمات آقای دکتر امین جعفری به دلیل همکاری و ارتباط موثر بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  قدردانی بعمل آمد.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان