رفتن به محتوای اصلی

حضور دکتر ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

دکتر جبار علی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با حضور درجلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با اعضای هیات مدیره و اعضای شورای انتظامی و بازرسان دیدار و گفتگو کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان؛ در ابتدای این دیدار رئیس سازمان استان ضمن قدردانی از حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در جمع اعضای هیات مدیره گزارشی آماری از عملکرد هیات مدیره دوره نهم سازمان در خصوص کارتابلی کردن ارجاع نظارت، افزایش شفاف سازی، فیشی کردن حق الزحمه طراحی، الکترونیکی کردن کنترل نقشه ها ی ساختمانی درشهرستانها، همچنین اقدامات انجام یافته در خصوص مجریان ذیصلاح، و تلاش در راستای ارتقای آموزش اعضا ارائه و در ادامه با اشاره به مشکلات و ابهامات موجود درمورد بخشنامه تعارض منافع افزود: با وجود مکاتبات زیاد دراین مورد شفاف سازی های لازم دربخشنامه یاد شده صورت نگرفته است است. وی درادامه این دیدار اظهار امیدواری نمود که با استمرار این دیدارها درآینده شاهد تاثیرات مثبت این حضور بر آینده شغلی اعضای جامعه مهندسی استان باشیم. براساس این گزارش همچنین در این دیدار، اعضای حاضر نکته نظرات خودرا در خصوص اهمیت جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازوکار همکاری‌‌های مشترک بین سازمان و نهادهای مرتبط مطرح و موضوعات یاد شده مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت. همچنین در این دیدار رئیس و اعضای هیات مدیره حاضر مسائلی از قبیل :

ـ بحث صدور پروانه ساخت به نام مجریان ذیصلاح

ـ موضوع مبحث 22 مقررات ملی ساختمان درمورد تعمیر و نگهداری ساختمانها اعم از بازرسی دوره ای گاز، استحکام بنا، تغییرکاربری و بازرسی های ارت و ...

ـ بازرسی های مستمر در بخش گاز خانگی که تاثیر مستقیمی در بحث ایجاد اشتغال و نیز افزایش کیفیت و ارتقای صرفه جویی و نیز ایمنی مصرف کنندگان را به دنبال خواهدداشت.

ـ موضوع مبحث 23 مقررات ملی ساختمان

ـ کنترل شروع ساخت و ساز قبل از صدور پروانه

را مورد بحث و بررسی قراردادند. درپایان این دیدار احکام بازرسان جدید سازمان توسط دکتر ذاکری به منتخبین اعطا شد.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان