رفتن به محتوای اصلی

لیست دوره های مورد نیاز برای صدور، تمدید و ارتقاء پایه – شش ماهه اول سال 1401

باطلاع اعضای محترم سازمان می رساند بر اساس آخرین بخشنامه های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، لیست دوره های مورد نیاز برای صدور، تمدید و ارتقاء پایه مربوط به شش ماهه اول سال 1401 که توسط این سازمان برگزار خواهد شد به شرح پیوست اعلام می گردد.

شایان ذکر است "تقویم آموزشی نیمسال اول سال ۱۴۰۱ "مربوط به دوره های صدور، تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی سازمان برای بهره مندی کلیه اعضای سازمان در تبریز و شهرستانهای استان و همچنین برای استفاده مهندسان عضو در سایر سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور به صورت میهمان، در رشته های عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه برداری و شهرسازی، بهمراه "دستورالعمل ثبت نام و شرکت در دوره ها" و "سرفصل های آموزشی"، از هفته آخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت کامل در وبسایت رسمی سازمان برای آگاهی اعضای محترم و بهره مندی جهت ثبت نام و شرکت در دوره های مذکور، بارگذاری گردیده و دوره های آموزشی از هفته دوم خردادماه آغاز خواهد شد.

نکاتی مهمی که مهندسان گرامی عضو سازمان قبل ازهرگونه اقدام برای صدور، تمدید و یا ارتقا پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی خود بایستی مورد توجه قراربدهند :
1- طبق قـانون نظام مهندسی ، زمان توقف در پــایه از 3 به 2 ، چـهار سـال ، از 2 به 1 پنج سـال و از 1 به ارشد 6 سال از تاریخ اخذ صلاحیت نظارت ، طراحی و اجرا می باشد.
2- زمان توقف طبق بند فوق برای هر یک از صلاحیت ها ، به صورت مجزا ملاک عمل خواهد بود.
3- برای صلاحیت نظارت و طراحی ، تاریخ  صدور  پروانه (برای هریک) و برای صلاحیت اجرا ، تاریخ درج شده در پشت پروانه ، مدنظر است.
3- مدارک تحصیلات تکمیلی  اعم از کارشناسی ارشد و دکتری تاثیری در کاهش زمان فوق نخواهند داشت.
4- شرط لازم برای ارتقاء پایه ، گذراندن دوره های آموزشی برگزار شده توسط سازمان نظام مهندسی و یا دفتر مقررات ملی ساختمان می باشد.
5- شرکت در سمینارها ، دوره های آموزشی متفرقه ، داشتن مقالات ، تحقیقات و ... هیچ امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد. سمینارهایی برای ورود، تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی معتبر خواهند بود که از طرف دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان دارای مجوز باشند. 
6- اعتبار قبولی در هر یک از دوره های آموزشی 3 سال بوده و پس از آن ، خود به خود از درجه اعتبار ساقط خواهد شد و بایستی مجدد در دوره های مربوط شرکت گردد.
7- ارتقاء پایه از 1 به ارشد به غیر از صلاحیت اجرا در رشته های عمران و معماری(دوره HSE)، نیاز به گذراندن دوره های آموزشی و تعویض پروانه ندارد.
8- تمدید پایه برای صلاحیت اجرا در رشته های عمران و معماری، نیاز به گذراندن دوره آموزشی(دوره HSE) می باشد.
 

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان