رفتن به محتوای اصلی

جلسه توجیهی قبول شدگان آزمون های حرفه ای به صورت آنلاین برگزار گردید

به منظور ارتقاء سطح علمی، تقویت، آماده سازی و آشنایی هر چه بیشتر مهندسان پایه سه با ضوابط و مقررات ساختمان و مسائل حقوقی مرتبط با موضوع ساختمان، اولین جلسه توجیهی قبول شدگان آزمون های حرفه ای در سال جدید به صورت آنلاین برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم، دکتر دیزجی رئیس سامان، طی سخنانی ضمن تبریک به مهندسان و اعضایی که موفق به قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسی شده اند، به تاریخجه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور و استان و همچنین نحوه شکل گیری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان پرداخته و افزودند: هدف از وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب،آسایش و صرفه اقتصادی و اجراء و کنترل آن در جهت‌ حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و ابنیه و مستحدثات عمومی و حفظ و افزایش بهره‌وری منابع مواد و انرژی و‌سرمایه‌های ملی می باشد.
وی با اشاره به اینکه باید ساختمان ها را به عنوان سرمایه ملی بدانیم و طول عمر آنها را به بالاترین میانگین دنیا برسانیم، افزودند: زلزله های اخیر در کشور و زمین لرزه هایی که قبلا  اتفاق افتاده است نشان می دهد که کشور ما همواره آبستن یک سری حوادث است، لذا بایستی مهندسان در نظارت برای طرح و اجرای ساختمان ها نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند.
در ادامه ایشان به اهمیت توجه به موضوع اخلاق حرفه ای و مسائل حقوقی مرتبط با خدمات مهندسی پرداختند. ایشان ادامه دادند: مهندس و کار مهندسی در جامعه ی امروز از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. نگاه جامعه به ما مرهون رفتار و نوع عملکرد همچنین نحوه ارائه خدمات از سوی ما و جمع همکاران جامعه مهندسی است.
دکتر دیزجی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه اعضای جدیدی که به جمع شاغلین بخش مهندسی پیوسته اند گفت: امیدوارم با درک صحیح از اهمیت و جایگاه مهندسی و ضمن رعایت اخلاق حرفه ای که در نظامنامه اخلاق حرفه ای برآن تاکید شده به ارائه خدمات به جامعه بپردازید.
در ادامه این وبینار، آقای مهندس محمدرضا حسن زاده و دکتر حسن باقرزاده در خصوص آشنائی با مبانی مسئولیت های مهندسان در نظام حقوقی ایران (مدنی – کیفری – انتظامی) به ارائه سخنرانی پرداختند.
شایان ذکر است طبق تصمیم هیات مدیره سازمان این مراسم به صورت مستمر و ماهیانه با حضور مهندسانی که موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در آزمون های حرفه ای می شوند برگزار می گردد. 

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان