رفتن به محتوای اصلی

وبینار مشترک ایران و ژاپن با موضوع بررسی فناوری میراگرها و جداگرهای لرزه ای

وبینار مشترک وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و  وزارت مسکن، زیر ساخت، حمل و نقل و جهانگردی ژاپن با موضوع بررسی  فناوری میراگرها و جداگرهای لرزه ای

نیاز به توسعه و ترويج استفاده از سیستم هاي جداساز و میراگر لرزه­اي خصوصا در ساختمان­های با اهمیت زیاد نظیر مدارس، سینماها، مراکز تجاری بزرگ و همچنین ساختمان­های با اهمیت متوسط نظیر ساختما­ن­های اداری و هتل­ها، با درس‌هايي از زلزله‌هاي اخير كشور احساس گرديد. از آنجا كه ساخت جداگر و میراگر لرزه­ای ­جزو صنایع پیشرفته محسوب می­گردد و با توجه به بررسی‌هاي انجام شده كه نشان ميدهد مهندسان جوان و توانمند ایرانی موفق به ساخت آنها شده­اند و ازسوی دیگر با توجه به بکارگیری این تکنولوژی در برخی از پروژه­ها بدون وجود آیین‌نامه و مقررات مربوطه در حوزه ساخت و ساز شهری، ضرورت تدوین آيين‌نامه فني در این بخش برای امكان طراحی، محاسبه و نظارت بر آنها  برای دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان محرز گرديد.  در همین راستا ضمن برگزاری جلسات تخصصی با اساتید و صاحبنظران، تهیه دستور العمل طراحی ساختمان­های مجهز به میراگر و جداگر در دستوركار قرار گرفت.

لذا به منظور بهره‌گیری از تجربیات بين‌المللي و استفاده از دانش و تجربيات جهاني، وبينار تخصصي ميراگرها و جداگرهاي لرزه‌اي با همكاري وزارت مسکن، زیر ساخت، حمل و نقل و جهانگردی ژاپن و انجمن جداگرهای لرزه­ای ژاپن (JSSI) از ۲۵ تا ۲۷ اسفند ۹۹ برنامه‌ريزي گرديد. علاقه‌مندان مي‌توانند تا تاريخ  ۲۳اسفند۹۹ از طريق تارنماي http://lmsirceo.ir   نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.

تذکر: مطالب ارائه شده توسط اساتید محترم ژاپنی بصورت انگلیسی می باشد. به همین دلیل تسلط به زبان انگلیسی ضروری می باشد. ولکین در روز سوم خلاصه مطالب ارائه شده روز اول و دوم به زبان فارسی توسط کارگروه مربوطه ارائه می گردد.

راهنمای ثبت نام در وبینار

ورود به سامانه ثبت نام

مطالعه متن خبر از سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

 

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان