رفتن به محتوای اصلی

برگزاری ششمین جلسه ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ 99/1/19

برگزاری ششمین جلسه ستاد ویژه مقابله با کرونا مورخ 99/1/19

ششمین جلسه ستاد ویژه مقابله با کرونای سازمان راس ساعت 11 صبح مورخ 19/1/99 در محل اتاق ریاست سازمان تشکیل گردید. در ابتدای جلسه ریاست سازمان آقای مهندس بابائی ضمن استقبال از حضور اعضاي جديد ستاد كرونا آقايان مهندسين رونقي، اسمعيلي، بقايي و آقاي دكتر آدم نوه سي، گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد ارائه نمود. 
در ادامه جلسه هر یک از اعضای ستاد به ارائه نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص بندهای دستور جلسه اعلامی و همچنین  اجرایی نمودن مصوبات هيات مديره و ابلاغیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حفظ سلامتی پرسنل و مراجعین به سازمان، پرداخته و پس از جمع بندی پیشنهادات، موارد زیر جهت اقدام مورد تصویب ستاد قرار گرفت: 
1.    مقرر گردید براساس مصوبه هیات مدیره سازمان و از محل صرفه جویی هزینه های جاری سازمان و ردیف های غیر ضروری، نسبت به پرداخت حمایت مالی تا سقف 50 میلیون ریال براساس ارائه اسناد مثبته پزشکی (برای اعضایی که تست کرونای آنها مثبت بوده و در بیمارستان بستری شده اند) اقدام گردد.
2.    پیرو اطلاعیه های قبلی سازمان و در راستای اقدامات پیشگیرانه در خصوص کاهش شیوع بیماری کرونا و اتخاذ تمهیدات لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی برای جلوگیری از مراجعات حضوری، مقرر گردید در شهرستان تبریز کلیه مراحل مربوط به تشکیل پرونده برای گروههای مختلف ساختمانی، کنترل دفترچه های ژئوتکنیک، کنترل و تایید پلان پارکینگ، همچنین امور مربوط به تفکیک آپارتمان و واحد گاز براساس زمان بندی مشخص شده و مندرج در سایت سازمان، به صورت الکترونیکی صورت پذیرد. همچنین مقرر گردید خدمات فوق به صورت پایلوت و آزمایشی توسط دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستانهای مراغه، میانه، شبستر، سهند و اسکو به صورت الکترونیکی نیز صورت پذیرد. 
3.    مقرر گرديد تا اطلاع ثانوی از برگزاری جلسات غیر ضروری در سازمان اکیداً جلوگیری گردد، مگر جلساتی که با اخذ مجوز از سوی ریاست و یا هیات مدیره سازمان برگزار می گردد . همچنین پیشنهاد گردید جلسات ضروری نیز حدالمقدور بصورت مجازي برگزار گردد.
4.    در جهت کنترل انتشار بیماری کرونا وعمل به توصیه های صورت گرفته و به منظور رعایت نکات بهداشتی و کاهش مراجعات و حفظ سلامت شهروندان محترم در سطح شهرستان تبریز، مقرر شد برای کلیه پرونده هایی که در این سازمان پرونده نظارتی تشکیل گردیده و مدارک شروع عملیات به واحد کنترل نظارت ارائه شده است، عملیات بتن ریزی تا تاریخ ۹۹/۲/۱۵ بدون انتظار برای بازدید از طرف این سازمان و صرفا با ارسال گزارش پیشرفت عملیات بصورت الکترونیکی با مسئولیت و تحت نظارت ناظر و مجری محترم پروژه و با رعایت نقشه های مصوب و نکات ایمنی و بهداشت و سلامتي انجام گردد.
5.    به جهت رعایت اطلاعیه های منتشره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی و در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری های ویروسی، همچنین جلوگیری از مراجعات غیرضروری به سازمان، مقرر شد برخی از واحدهای سازمان اعم از واحد صدور پروانه اشتغال به کار حقیقی، حقوقی و مجریان، واحد آموزش و پژوهش، امور رفاهی تا مورخ ۹۹/۲/۱۵ تعطیل گردد.
6.    در راستای رعایت اطلاعیه های وزارت محترم بهداشت و درمان و تأمین رفاه اعضاء محترم سازمان و پیشگیری های لازم، مقرر شد اعضایی که اعتبار پروانه اشتغال بکار مهندسی آنها در محدوده زمانی ۹۸/۱۱/۰۱ لغایت ۹۹/۰۲/۳۰ پایان می یابد، بتوانند تا ۹۹/۰۲/۳۱ بدون نیاز به حضور در سازمان و تمدید پروانه نسبت به ارائه خدمات مهندسی اقدام نمایند. همچنین اعضای محترم خواهند توانست از تاریخ 15/2/99 نسبت به انجام مراحل اداری و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی به واحد صدور پروانه مراجعه نمایند.
7.    در خصوص ارتقاء سلامت مراجعه کنندگان و کادر سازمان؛ مقرر شد بصورت مرتب در خصوص گندزدایی سازمان و ضدعفونی مرتب فضاهای پرخطر از قبیل آسانسورها و سرویس های بهداشتی و همچنین تعطیلی آبدارخانه ها، اقدامات لازم صورت پذیرد. همچنین کلیه تمهیدات لازم برای تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی در جهت حفظ سلامت مراجعین سازمان در تبریز و کلیه دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستانها، قبل از شروع به کار رسمی سازمان پیش بینی گردد. 
8.    مقرر شد پیرو اطلاعیه های قبلی در خصوص رعایت ایمنی و بهداشت محیط کارگاهی، توصیه های لازم در خصوص وظایف مهندسان ناظر و الزام مالکان برای تامین اقلام بهداشتی از طریق سایت سازمان صورت پذیرد. 
9.    در جهت قطع زنجیره انتقال این بیماری و حفظ سلامت مراجعین، مقرر شد برای انجام کلیه امور مربوط به پرونده های نظارتی به غیر از ناظر هماهنگ کننده و برای پرونده های طراحی، به غیر از طراح و یا نماینده رسمی دفاتر حقوقی از ورود به سازمان ممانعت به عمل آید. همچنین بنا به تصمیم این ستاد، به منظور حفظ بهداشت عمومی و برای فراهم نمودن شرایط غربالگری و امکان کنترل تردد، از ورود خودروهای مراجعین به محوطه سازمان خوداری بعمل آید.
10.    مقرر شد پیشنهادات لازم در خصوص تسهیل امور مربوط به خدمات مهندسی با اخذ نظر از کمیسیون خدمات مهندسی برای جلسه بعد از سوی مدیر خدمات مهندسی ارائه گردد.
11.    در جهت عمل به وظایف اجتماعی و مشارکت سازمان در امور خیریه، مقرر شد در خصوص انجام حمایتهای مالی برای تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی برای اقشار آسیب پذیر و همچنین انجام حمایت مالی از ستاد استانی مبارزه با کرونا از سوی سازمان مقرر گردید پس از تصویب هیات مدیره سازمان اقدامات شایسته صورت پذیرد. 
12.    مقرر شد در صورت شروع بكار سازمان از 23/01/99، جلسه هيات مديره بصورت حضوري و با امكان مشاركت مجازي براي تمام اعضا هيات مديره و بازرسين كه امكان حضور در جلسه (به دليل اقامت در شهرستان و داشتن كسالت و يا هر دليل ديگري) براي آنها فراهم نباشد برگزار گردد.
13.     مقرر شد تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونا بصورت گسترده از طریق نصب بنر، ارسال پیامک، درج در وبسایت و ...  جهت اطلاع اعضای سازمان، نشر گردد.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان