رفتن به محتوای اصلی

گزارش در خصوص آخرین وضعیت اجرایی ساختمان شهریار (ساختمان مرکزی)

خلاصه مشخصات ساختمان شهریار و آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی :

درراستای اطلاع رسانی به اعضا سازمان در خصوص آخرین وضعیت اجرایی ساختمان شهریار (ساختمان مرکزی)خلاصه مشخصات این ساختمان و آخرین پیشرفت فیزیکی آن به شرح ذیل اعلام می گردد:

ساختمان شهریار شامل سه طبقه پارکینگ و هشت طبقه اداری با دو طبقه رفاهی (بلوک A) جمعا در سیزده طبقه طراحی شده، که بالغ بر 16200 مترمربع زیربنا دارد. مبلغ اولیه قرارداد با شرکت هرم عمران آذر 000/000/810/122 ریال بوده که تاکنون 85 میلیارد ریال آن هزینه گردیده و پیشرفت ریالی بالغ بر 79% و پیشرفت فیزیکی نیز تا پایان سال 98 درحدود 72% میباشد.

در جریان مناقصه عمومی برای واگذاری نازک کاری اولویت اول پروژه (بلوک A)، سازمان جهت رهایی از هزینه های سنگین اجاره ساختمان در محل هواپیمایی و پارکینگ مربوطه در فراخوان مناقصه، بهره برداری از سه طبقه ساختمان را در اولویت اول برای پیمانکاران اعلام نموده بود و در این راستا پس از تکمیل اسکلت کل پروژه عملیات اجرایی نازک کاری از اسفند سال 96 آغاز و در پایان شهریور 97 با اجرای تمهیدات ایمنی (اجرای سایبان ورودی و جداسازی کارگاه و دمونتاژ کردن تاور کرین و ...) چهار طبقه آماده شده را در فاز نخست تحویل جهت بهره برداری نمود و بدنبال آن موتورخانه مرکزی با تجهیزات کامل به همراه سه طبقه پارکینگ مورد بهره برداری قرار گرفت و اخیراً نیز طبقات پنجم و ششم به متراژ حدود 1336 مترمربع تحویل کارفرما گردیده و درحال بهره برداری می باشد. یعنی 15 ماه قبل از اتمام وقت قانونی پروانه.

با استفاده از بند 3 ماده 33 شرایط عمومی پیمان در ساختمان های با زیربنای زیاد، بهره برداری مرحله ایی از ساختمان  بهترین روش استفاده از سرمایه گذاری بوده، ملاحظه می شود مسئولین سازمان با این تمهیدات در حدود یک و نیم میلیارد تومان تا این تاریخ از پرداخت اجاره جلوگیری کرده و آنرا صرف هزینه ساختمان نموده است.

با عنایت به تغییرات قیمت ها و گرانی تحمیلی به کلیه پروژه های در دست اجرا، سازمان تاکنون با اخذ تدابیر مناسب و پیش خرید تجهیزات در موقعیت های زمانی مقرر قبل از گرانی های متوالی سالانه از وارد شدن هزینه های تورم به پروژه جلوگیری کرده و تلاش دارد حداقل با همان مبالغ اولیه قرارداد پیشرفت پروژه را مدیریت نموده و قبل از اتمام قانونی پروانه را به نقطه انتها برساند. لازم به ذکر است تا این تاریخ حدود 11565 مترمربع در طول سه سال انجام نازک کاری و به بهره برداری کامل رسیده و امید است حداکثر تا پایان سال 99 کارهای باقی مانده نیز تکمیل گردد.

با توجه به مطالب بالا ملاحظه می شود دست اندرکاران پروژه درسازمان اجرای دقیق آن را زیر نظر دارند و با تلاش مستمر در جهت تکمیل قبل از موعد اصرار می ورزند. و با تهیه اقلام کلان تجهیزات ساختمانی در شرایط بحرانی اقتصادی جامعه ازهرگونه تاخیرات غیرمجاز جلوگیری کرده اند.


جدول اطلاعات مربوط به ساختمان شهریار

طبقه

مساحت مفید

(متر مربع)

مساحت غیر مفید

(متر مربع)

پیشرفت فیزیکی(درصد) زمان تحویل
طبقه 5 649 791 99/5 در حال بهره برداری
طبقه 6 657 792 99/5 آماده تحویل
طبقه 7 665 793 حدود 70 اواسط خرداد 99
طبقه 8 672 793 حدود 26 مطابق برنامه و همزمان با تحویل نما
طبقه 9 677 792 حدود 26
نمای ساختمان

- 3500 مترمربع سرامیک خشک

- 1149مترمربع نمای جنوبی شیشه ای

- پیشرفت فیزیکی عایق رطوبتی 90 درصد

- پیشرفت فیزیکی زیرسازی فلزی جهت نصب سرامیک 85 درصد

- نصب سرامیک 20 درصد

اوایل آبانماه 99

  • زیر بنای ساختمان 18665 متر مربع ، در زمینی به مساحت 10100 متر مربع

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان