رفتن به محتوای اصلی

اعزام هیات کارشناسی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی(شهرستان خوی و نواحی همجوار) 

یک گروه از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به شهرستان خوی اعزام گردیده و با همراهی برخی از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان آذربایجان غربی، نمایندگان راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، رییس دفتر نظام مهندسی خوی و نمایندگان فرمانداری ویژه خوی به ارزیابی عملکرد لرزه ای ابنیه ها و زیرساختهای شهری به مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی(شهرستان خوی و نواحی همجوار) پرداختند.
در این بازدید فنی از طرف سازمان استان، رییس سازمان، دکتر دیزجی، بازرسان سازمان مهندس نخبافی و مهندس ساعی و برخی اساتید این حوزه، مدیران و کارشناسان بخش کنترل طراحی و نظارت سازمان و نمایندگان راه و شهرسازی و همچنین کارشناسان مدیریت بحران شهرداری تبریز حضور داشتند.  

شایان ذکر است چند روز پیش نیز کمکهای جمع آوری شده از سوی اعضای محترم توسط این سازمان به مناطق زلزله زده شهرستان خوی آذربایجان غربی ارسال و تحویل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی گردید. این کمکهای انساندوستانه اعضا و خیرین شامل کمک‌های غیر نقدی شامل ۶ دستگاه کانکس و مقدار زیادی لباس گرم و آذوقه بود که به مناطق زلزله زده یاد شده ارسال و تحویل دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی شهرستان خوی گردید.
آنچه که در زلزله خوی و زلزله‌های دهه‌های مشهود می باشد این است که رعایت آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی و کنترل ساختمان(حتی در حد کم و جزیی) در ساخت و سازهای جدید از جمله آیین‌نامه ۲۸۰۰  که سند بهسازی کشور محسوب می‌شود، توانسته است در کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از زلزله، نقش مهمی ایفا کند.
گزارش کامل بازدید فنی در طی روزهای آتی از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

راهنما

راهنمای سامانه‌ها و دسترسی سریع به بخش‌های پورتال سازمان